Ubranka dziecięce charakteryzują się obecnie wielką różnorodnością i wysokim stopniem atrakcyjności wizualnej. Są po prostu bardzo ładne, kolorowe i atrakcyjne dla dzieci, jak również, nierzadko, dla osób dorosłych. Rosnącą popularnością cieszą się także ubranka noszące symbolikę firm, w tym producentów oraz innych przedsiębiorstw związanych z obszarami, którymi dzieci się interesują. W jaki sposób projektuje się reklamę umieszczoną na ubrankach dziecięcych? Odpowiadając na to pytanie, najlepiej posłużyć się konkretnym przykładem.
Ubranka dziecięce posiadają stosunkowo dużą powierzchnię, należą do największych gadżetów reklamowych. Jeśli porównać z nimi np. długopisy czy breloczki, okaże się, że reklama na ubrankach dziecięcych może być naprawdę duża. Pozwala to na wyrażenie jej w sposób kompleksowy i wyczerpujący.
Z tego powodu reklama na ubrankach dziecięcych to najczęściej nie tylko logo producenta czy dystrybutora, ale także hasło reklamowe, slogan czy inna dłuższa treść. Logo jest jednak elementem stałym. Przedstawia producenta odzieży w sposób atrakcyjny, szczególnie, jeśli jest to producent powszechnie znany. Może on być znany z wielu innych obszarów, nie tylko produkcji odzieży. Jako przykład podać można wytwórnię Walta Disneya, która, poza produkcją filmów dla dzieci, od kilku lat aktywnie zajmuje się produkcją gadżetów reklamowych.
Logo na odzieży dziecięcej powinno być wzbogacone np. o rysunki przedstawiające bohaterów kreskówek czy filmów animowanych, przedmioty, wzory czy kształty powszechnie uznane za atrakcyjne, jak np. słońce, księżyc, gwiazda, serce, ewentualnie elementy przyrody, zwierzęta, itp. Wszystko to jest dla dzieci bardzo atrakcyjne i wpłynie na atrakcyjność odzieży dziecięcej.
Dodatkowym, ważnym elementem jest kolorystyka. Wiadomo, że dzieci lubią kolorowe powierzchnie, dlatego odzież dziecięca oraz umieszczona na nich reklama powinna odznaczać się wielobarwnością. Im żywsze kolory, tym atrakcyjność wizualna większa. Każdy reklamodawca powinien o tym pamiętać, produkując odzież dla dzieci.